Критерії оцінювання знань з
музичного мистецтва
Музичне мистецтво, візуальне (образотворче) мистецтво.
Критерії оцінювання навчальних досягнень
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ДИСЦИПЛИН ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ У СИСТЕМІ
ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Особливістю системи оцінювання досягнень
учнів з дисциплін художньо-естетичного циклу є її багатофункціональність, що
зумовлена багатокомпонентністю змісту мистецької освіти, спрямованої на цілісне
формування художньо-естетичної культури учнів, і передбачає:
· формування в учнів
емоційно-естетичного ставлення до дійсності, світоглядних орієнтацій,
особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва, вітчизняної та зарубіжної
художньої культури;
· розвиток
емоційно-почуттєвої сфери, оригінального асоціативно-образного мислення,
універсальних якостей творчої особистості;
· формування знань та
уявлень про мистецтво, розуміння специфіки художньо-образної мови різних видів
мистецтва, здібності до сприймання та інтерпретації художніх творів;
· розширення естетичного
досвіду, умінь і навичок у сфері мистецької діяльності, потреби в
художньо-творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні.
Об'єктами перевірки та оцінювання у процесі вивчення мистецьких дисциплін
учнями мають стати:
· здатність учнів
сприймати, розуміти й відтворювати твори мистецтва, інтерпретувати їх
художньо-образний зміст (висловлювати власне естетичне ставлення);
· уміння й навички з
практичної художньої діяльності (відтворення за зразком), досвід самостійної та
творчої діяльності (застосування набутих знань і вмінь у змінених, зокрема,
проблемно-пошукових ситуаціях);
· обізнаність у сфері
мистецтв - елементарні знання та уявлення про мистецтво, його основні види та
жанри, розуміння художньо-естетичних понять та усвідомлене користування
відповідною термінологією, уявлення про творчість відомих вітчизняних і
зарубіжних митців (мистецтвознавча пропедевтика);
· загальна естетична
компетентність, художньо-образне мислення учнів як інтегрований результат
навчання, виховання й розвитку.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів з музичного мистецтва
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) сприймає та виконує музичні твори на частковому рівні,
небагатослівно характеризує їх, демонструє слабо сформоване художньо-образне
мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності
|
2
|
Учень (учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має
слабо сформований рівень сприйняття музичних творів, виявляє певні вміння й
навички, володіє незначною частиною спеціальної музичної термінології,
словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні
|
|
3
|
Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати окремі фрагменти музичних
творів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину музичного
тематичного матеріалу; послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим
запасом
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори на
репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних
творів; застосування знань і спеціальної музичної термінології на практиці задовільне
|
5
|
Учень (учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу
проаналізувати чи виконати окремі музичні твори, котрі мають художньо
конкретну словесну, понятійну основу; але не завжди вміє інтерпретувати
музичні твори, які вимагають абстрактного художнього мислення; виявляє
недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас
небагатий
|
|
6
|
Учень (учениця) здатний сприймати і відтворювати основну частину
музичного матеріалу, але має слабо сформоване художнє мислення, не завжди
послідовно та логічно характеризує музичні твори, його розповідь потребує
уточнень і додаткових запитань; учень (учениця) виявляє знання й розуміння
основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити
порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори, але робить
непереконливі висновки, непослідовно викладає свої думки, допускає
термінологічні помилки; учень (учениця) знає найважливіший тематичний музичний
матеріал, але знання нестійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни в
музичній діяльності учня
|
8
|
Учень (учениця) уміє сприймати та виконувати музичні твори, досить повно
аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому
бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень, не завжди вміє поєднувати
музичні твори та життєві явища; недостатньо володіє спеціальною музичною
термінологією при аналізі музичних явищ
|
|
9
|
Учень (учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного музичного
матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної музичної
термінології, які потребують зауваження чи коригування, трапляються поодинокі
недоліки у виконанні музичного твору й художньо-образному оформленні своїх
роздумів про прослухану музику; не завжди самостійно систематизує та
узагальнює музичний матеріал
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи
музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях, при
використанні спеціальної музичної термінології, а також під час виконання
музичних творів, у більшості випадків уміє обґрунтовано довести свою думку
про музичні явища, йому важко виконати окремі фрагменти музичного твору.
Указані неточності може виправляти самостійно
|
11
|
Учень (учениця) володіє тематичним музичним матеріалом у межах програми,
уміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових музичних
завданнях, демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх
усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати,
інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та
життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в музичній діяльності
|
|
12
|
Учень (учениця) має глибокі, ґрунтовні знання тематичного музичного
матеріалу у межах програми, здатний узагальнювати, сприймати та виконувати
музичні твори, застосовувати асоціативні зв'язки між музичними творами,
творами інших мистецтв і життєвими явищами; свідомо використовувати
спеціальну музичну термінологію в роздумах, висновках та узагальненнях про
прослуханий чи виконаний твір, пропонує нетипові, цікаві художньо-творчі
уявлення; рівень світосприйняття та світовідчуття мистецького мислення
достатньо високий; самостійно використовує набуті знання, уміння та здібності
в музичній діяльності
|
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів з візуального (образотворчого) мистецтва
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) сприймає та відтворює художні образи на частковому рівні,
однозначно їх характеризує, демонструє слабо сформоване художньо-естетичне
мислення, елементарні навички та вміння у творчій художній діяльності
|
2
|
Учень (учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має
слабо сформований рівень сприйняття художніх образів, виявляє певні творчі
вміння та навички у практичній діяльності, володіє незначною частиною
термінологічного мінімуму; словниковий запас в основному дозволяє викласти
думку
|
|
3
|
Учень (учениця) здатний сприймати та відтворювати окремі фрагменти
художніх образів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину
тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним та
словниковим запасом
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) може відтворювати художні образи на репродуктивному
рівні, в основному розуміє образну сферу художнього твору; застосування знань
і термінологічного запасу на практиці задовільне
|
5
|
Учень (учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу
проаналізувати чи відтворити окремі художні образи, котрі мають художньо
конкретну словесну понятійну основу, але не завжди вміє сприймати та
відтворювати художні образи, які вимагають абстрактного художньо-мистецького
мислення; виявляє задовільне знання спеціальної художньої термінології;
словниковий запас небагатий
|
|
6
|
Учень (учениця) не завжди вміє сприймати та репродукувати візуальні
образи, має достатньо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та
логічно характеризує окремі художні явища, його розповідь потребує уточнень і
додаткових запитань; виявляє знання й розуміння основних тематичних положень,
але не завжди вміє самостійно зробити аналіз художнього твору, порівняння,
висновки про сприймання творів образотворчого мистецтва
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) може відтворити різні візуальні образи, проте робить непереконливі
висновки, не завжди послідовно викладає свої думки, допускає мовленнєві та
термінологічні помилки; знає найважливіший тематичний художній матеріал, але
знання не достатньо стійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни у творчій
художній діяльності учня
|
8
|
Учень (учениця) вміє сприймати й репродукувати візуальні образи певного
рівня, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має
стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень;
не завжди вміє поєднувати художні образи та життєві явища; на достатньому
рівні володіє спеціальною художньою термінологією при аналізуванні художніх
творів у процесі їх сприймання та інтерпретації
|
|
9
|
Учень (учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного художнього
матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної художньої
термінології, які потребують допомоги вчителя, трапляються поодинокі недоліки
у відтворенні художнього образу й художньо-образному оформленні своїх
роздумів про оцінку творів образотворчого мистецтва; не завжди самостійно
систематизує та узагальнює художній матеріал
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи
художні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях та використанні
спеціальної художньої термінології, не завжди обгрунтовано може довести свою
точку зору на художні явища у процесі їх сприймання, не завжди вміє
відтворити окремі фрагменти художніх образів. Указані неточності може
виправляти самостійно
|
11
|
Учень (учениця) володіє тематичним художнім матеріалом у межах програми,
вміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових
художньо-творчих завданнях, виявляє знання спеціальної художньої
термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати,
аналізувати твори візуального (образотворчого) мистецтва, асоціювати їх із
творами інших мистецтв і життєвими явищами, застосовувати набуті знання в
образотворчій діяльності
|
|
12
|
Учень (учениця) має міцні, ґрунтовні знання тематичного художнього матеріалу
(жанри, митці, твори образотворчого мистецтва) у межах програми, здатний
систематизувати, узагальнювати, свідомо сприймати та відтворювати візуальні
образи, широко застосовувати асоціативні зв'язки між творами образотворчого
мистецтва, творами інших мистецтв і життєвими явищами. Учень (учениця)
свідомо послуговується мовою візуального мистецтва в роздумах, висновках та
узагальненнях про сприймання художніх образів, має достатньо високий рівень
художньо-мистецького мислення в розвитку світопізнання та світовідчуття;
самостійно використовує набуті художні вміння, навички та власні здібності в
художній діяльності
|
Немає коментарів:
Дописати коментар